sobota, 15 maja 2021

Sałatka śledziowa, z ogórkiem konserwowym, jajkiem

 


Oboje bardzo lubimy śledzie i tradycyjnie  jemy je na sobotnie i niedzielne śniadanie...  Tym razem dla odmiany  zrobiłam sałatkę śledziową... Proste składniki, świetnie do niej pasują...

Składniki:)

 3 śledzie a'la matias,

 4 ziemniaki,

 3 łyżki octu winnego,

 2 ogórki konserwowe,

 1 cebula czerwona,

 3 jajka ugotowane na twardo,

 1 łyżeczka musztardy,

 3 łyżki majonezu,

    sól, pieprz,


Śledzie przez kilka godzin moczyłam w zimnej wodzie z dodatkiem octu winnego... Osuszyłam je i pokroiłam w niewielkie kawałki... Ugotowane ziemniaki, ogórki konserwowe oraz jajka pokroiłam w dużą kostkę, cebulę w drobną kosteczkę... Dodałam pieprz, musztardę, majonez i delikatnie wymieszałam... W razie potrzeby doprawiam solą... Sałatka po schłodzeniu najlepiej smakuje...

* Sałatka śledziowa *

* Sałatka ze śledziem marynowanym *


3 komentarze: