środa, 6 kwietnia 2022

Ciastka owsiane


Ciastka owsiane są nie tylko przepyszne ale przede wszystkim zdrowe, syte i szybkie w wykonaniu...
Składniki)
 
  2 szklanki płatków owsianych,
  1 szklanka płatków jaglanych, 
  1 garść słonecznika,
  1 garść siemienia lnianego,
  1 garść ziaren dyni,
  1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  2 jajka,
  1 łyżka miodu płynnego,
  2 żółtka,
  1 łyżka kakao,
15 dkg masła,


Piekarnik nagrzałam do 170° C... W misce wymieszałam płatki owsiane, płatki jaglane, proszek do pieczenia, uprażone ziarna słonecznika, dyni, sezamu, jaja, żółtka, miód, miękkie masło i masę dokładnie wymieszałam mikserem... odstawiłam na 30 minut... Masę podzieliłam na połowę i do jednej części dodałam kakao... Blachy wyłożyłam papierem do pieczenia... Masę  nabierałam łyżką, wykładałam na blaszce, rozpłaszczałam formując ciastko,  robiłam między odstępy... Wstawiłam do nagrzanego piekarnika i piekłam przez około 15  - 20  minut... Gdy ciastka się przyrumieniły wyciągałam i odstawiałam do wystudzenia...

2 komentarze: