czwartek, 28 kwietnia 2022

Kotlety mielone z kukurydzą

 

Bardzo lubimy kotlety mielone i przyrządzam je w miarę często... Zawsze robię je ze świeżej łopatki, którą mielę w domu... Nigdy nie kupuję w sklepie mięsa mielonego... Tym razem kotlety mielone zrobiłam z dodatkiem kukurydzy... Muszę przyznać, ze bardzo nam smakowały...

Składniki:)

400 g łopatki,

50 g żółtego sera,

    1 cebula,

    3 ząbki czosnku,

    1 jajko + łyżka wody,

    3 łyżki kukurydzy,

    2 łyżki mąki tartej,

     bułka tarta do obtoczenia,

    olej do smażenia,

* Kotlety mielone z pieczarkami *

* Kotlety mielone z koperkiem i zieloną pietruszką * 

Łopatkę zmieliłam, dodałam jajo rozkłócone z łyżką wody, cebulę i żółty ser pokrojone w drobną kostkę, czosnek przeciśnięty przez praskę, kukurydzę, bułkę tartą, sól i pieprz do smaku... Masę dokładnie wyrobiłam i formowałam z niej kotleciki, które obtoczyłam w bułce tartej... Smażyłam na oleju na złoty kolor... Podałam z ziemniakami i surówką z kiszonej kapusty...


2 komentarze:

  1. Wow, kotlety mielone z serem i kukurydzą. W tym tygodniu koniecznie muszą zagościć na moim talerzu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń