piątek, 11 grudnia 2015

Rogaliki


Bardzo często przygotowuję rogaliki drożdżowe... Dlaczego? są przepyszne, mięciutkie i... po upieczeniu szybko znikają... Rogaliki najczęściej nadziewam konfiturą śliwkową, truskawkową lub czereśniową...


Składniki:

120 g masła,
200 ml  mleka,
    8 dkg drożdży,
    3 jaja,
    1 cukier waniliowy,
 2/3 szkl. cukru pudru,
 3/5 szkl. mąki tortowej,


Drożdże rozpuścić w 6 łyżkach mleka... Dodać łyżeczkę cukru i 3 łyżki mąki... Zaczyn mieszamy i odstawiamy do wyrośnięcia... Cukier puder, waniliowy i jajka ubijamy na puszystą masę... Potem dodałam mąkę letnie mleko, zaczyn drożdżowy i roztopione, ostudzone masło... Masę dobrze wyrabiam i odstawiam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia... Ciasto po wyrośnięciu,  podzieliłam na 3 kulki... Każdą kulkę rozwałkowałam i pokroiłam na 8 trójkątów...Trójkąciki posmarowałam konfiturą i zwijałam w rogaliki... Piekarnik nagrzałam do 180 st.C i piekłam 15-20 minut, tak by nie przypalić...


1 komentarz: