piątek, 25 czerwca 2021

Łazanki z młodą kapustą

 


Łazanki z młodą kapustą to pyszny i bardzo szybki obiad... To jedno z tradycyjnych dań dzieciństwa, do którego wracam gdy jest  młoda kapusta... To świetne danie jednogarnkowe, nieskomplikowane, pożywne, a zarazem lekkie...

Składniki:

    1 niewielka główka młodej kapusty,

200 g makaronu łazanki, 

    1 cebula,

    1 laska kiełbasy głogowskiej,

    2 łyżki oleju,

       sól, pieprz,

       przyprawa suszone pomidory z czosnkiem,

       zielony koperek,


Cebulę obrać, pokroić w drobną kostkę, przesmażyć na oleju, dodać kiełbasę pokrojoną w plasterki i smażyć jeszcze około 2 minut... Młodą kapustę grubo poszatkować, wrzucić na wrzątek i gotować przez około 2 - 3 minuty... Kapustę odcedzam na durszlaku... Makaron ugotowałam w osolonej wodzie... Powinien być al dente... Odcedziłam... Przełożyłam do garnka w którym się gotował, podgrzałam cebulkę z kiełbasą, dodałam do makaronu, dołożyłam kapustę, doprawiłam pieprzem i ewentualnie solą, posypałam koperkiem i suszonymi pomidorkami z czosnkiem i całość dokładnie wymieszałam i podałam...

4 komentarze:

  1. Lubię i ja-smacznie pozdrawiam💚😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Smacznie się prezentuje więc i takie było :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaskoczyłaś mnie ta potrawą, nigdy takiej nie jadłam, więc muszę spróbować.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też lubię łazanki i też kojarzą mi się z moim dzieciństwem :)

    OdpowiedzUsuń