środa, 11 stycznia 2023

Zielona fasolka szparagowa z bazylią i orzechami

 

Jesienią miałam spory wysyp fasolki szparagowej, nie mogłam dopuścić do jej zmarnowania więc zblanszowałam i przechowuję ją w pojemnikach... Teraz zimą wybornie smakuje... Przyrządziłam ją z bazylią, olejem z pestek z dyń i orzechami nerkowca... 

Składniki:)

0,5 kg fasolki szparagowej,

   2 łyżki oleju z pestek z dyni, 

     kilka gałązek bazylii,

    garść posiekanych orzechów z nerkowca,

    sól,

Na gotującą i osoloną wodę wrzuciłam mrożoną fasolkę szparagową... Gotowałam aby była al dente... W międzyczasie bardzo drobno pokroiłam  kilka gałązek bazylii, dodałam 2 łyżki oleju z dyni i garść posiekanych orzechów nerkowca i troszkę soli do smaku... Wymieszałam... Ugotowaną fasolę, na sicie przelałam zimną wodą... Przełożyłam ją do naczynia w którym się gotowała i dodałam sos bazyliowy... Całość wymieszałam... W jednym z marketów kupiłam dwa pęczki rzodkiewki, które były w cenie jednego, ugotowałam i podałam z tartą bułeczką smażoną na maśle... Tego dnia na obiad był dorsz atlantycki smażony w bułce tartej, duszona marchewka, rzodkiewki i oczywiście fasolka szparagowa... To danie było pyszne i przypominało lato...


1 komentarz: