czwartek, 13 kwietnia 2023

Nalewka z jasnych winogron

 

W ubiegłym roku zrobiłam dwie  nalewki: z winogron jasnych i ciemnych... Ta pierwsza była już gotowa i zlałam ją do butelek... Muszę przyznać, że ten domowy trunek wyszedł znakomity, przepyszny...

Składniki:)

   2 kg jasnych winogron,

   1 laska wanilii,

0,5 kg cukru,

0,5 l wódki,

0,5 l spirytusu,

   6 goździków,

     kawałeczek kory cynamonowej,



Winogrona dokładnie umyłam, osuszyłam,  oberwałam z ogonków, każdy owoc przekroiłam na pół i włożyłam do słoja... Owoce zasypałam cukrem i dopiero na drugi dzień wlałam spirytus i wódkę... Dodałam wanilię, korę cynamonową i goździki... Kilka razy przemieszałam owoce i odstawiłam w ciemne miejsce... Dopiero w marcu gotową nalewkę przelałam na sito, odciskając lekko płyn z owoców i na koniec zlałam do butelek.. Gotowe!


3 komentarze:

  1. Nie słyszałam o nalewce z winogron, zawsze je kojarzyłam z winem, a tu proszę...
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, jaki rarytas!!! To musi być przepyszne. Z winogron nigdy nie robiła, ale to się zmieni. Życzę Wam smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda znakomicie i zapewne tak smakuje. Robimy nalewkę z ciemnych winogron, bo takie mamy w ogrodzie. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń