poniedziałek, 17 kwietnia 2023

Schab w sosie ogórkowym

  

Schab w sosie ogórkowym to była propozycja na niedzielny obiad...  To było danie smaczne i szybkie w wykonaniu... Schab jest delikatny i kruchy...

Składniki:)

  4 plastry schabu,

  2 niewielkie  cebule,

  3 łyżki oleju,

  3 ogórki kiszone, 

  7 łyżek zalewy z ogórków kiszonych,

  1 łyżka mąki pszennej do zagęszczenia sosu,

    ćwiartka papryki konserwowej,

    sól, pieprz, papryka słodka, chili,

    szczypta cukru,

    listek laurowy, kilka ziarenek angielskiego ziela,

Plastry schaby delikatnie rozbiłam, opłukałam wodą i osuszyłam ręcznikiem papierowym... Na patelni rozgrzałam olej i dodałam cebulę pokrojoną w kostkę... Przyrumieniłam... Plastry schabu doprawiłam solą, pieprzem, papryką słodką i chili i włożyłam na podsmażoną cebulę... Smażyłam aż plastry lekko się przyrumieniły... Podlałam 2 szklankami wody, dodałam listek laurowy oraz ziarenka angielskiego ziela... Mięso dusiłam około 20 minut, wtedy dodałam ogórki, zalewę z ogórków kiszonych i paprykę pokrojoną w grubą kostkę... Dodałam szczyptę cukru... Do szklanki dodałam łyżkę mąki i uzupełniłam wodą... Dokładnie wymieszałam i wlałam do sosu... Mieszałam aby nie zrobiły się gródki...  Schab podałam z czerwoną kapustą i kluskami śląskimi z koperkiem...

3 komentarze:

  1. Lusiu chyba lubimy podobne smaki, ale nigdy nie robiłam sosu ogórkowego. Trzeba to zmienić. Dziękuję i pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Takiego sosu z dodatkiem ogórków nie robiłam a teraz już zrobię. A ten pomysł na kluski śląskie z koperkiem - super. To już mam inspirację na obiad w długi weekend. Smacznego i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń