sobota, 6 maja 2023

Makaron z sosem pomidorowym i pulpecikami

 


Makaron dosyć często gości na naszym stole pod różnymi postaciami... To jest szybki sposób na sycący obiad... Makaron kojarzy nam się głównie z kuchnią włoską, to jego kolebka nie są jednak Włochy... Pierwsze datowane wzmianki pochodzą z Chin... Legendy głoszą, że to Marco Pola przywiózł do Włoch... Tym razem zrobiłam Fusilli (u nas zwane są świderkami) z  sosem pomidorowym i maleńkimi klopsikami...

Klopsiki:)
30 dkg mięsa mielonego z łopatki,
  1 jajko,
  1 mała cebula,
  1 łyżka oleju,
  2 ziarnka czosnku,
    sól, pieprz,

Sos pomidorowy:)
   1 marchewka,
   1 łyżka oleju,
   1 cebula,
   1 pietruszka,
   2 łyżki przecieru pomidorowego,
   2 ząbki czosnku,
0,5 litra sosu pomidorowego,  
      ser Parmigiano  Reggiano,
      sól, pieprz,
 
     Makaron Fusilli ( świderki)


Cebulę pokrojoną w drobna kostkę przesmażyłam na oleju... Przestudzoną  cebulę dodałam do mięsa  mielonego... Olej zostawiłam... Przecisnęłam przez praskę  2 ząbki czosnku, dodałam jajko, troszkę soli oraz pieprz... Wyrobiłam masę...  Łyżeczką robiłam małe pulpeciki, które obsmażałam na oleju ze smażenia cebuli... 

W naczyniu rozgrzałam olej... Dodałam pokrojoną w kostkę cebulę, czosnek,  marchew i pietruszkę startą na tarce o dużych oczkach... Po około 10 minutach dodałam przecier oraz  sos pomidorowy...  Doprawiłam solą i pieprzem i do sosu dodałam pulpeciki... Makaron gotuję al dente... Po ugotowaniu dodaję do sosu i delikatnie mieszam... Wykładam na talerze i posypuję tartym serem...


2 komentarze:

  1. Witam!
    Makaronu z pulpecikami nie robiłam i nie jadłam. W tym tygodniu zawita takie danie na naszym stole. Dzięki za pomysł na obiad. Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również nie robiłam makaronu z klopsikami. Trzeba to zmienić. Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń