piątek, 2 marca 2018

Okra z sosem pomidorowym i papryką


Okra a właściwie Piżmian właściwy to raczej nieznane w naszym kraju warzywo... W krajach arabskich, azjatyckich  i afrykańskich jest bardzo doceniana nie tylko ze względu na swój smak ale także za  wartości zdrowotne... Można ją smażyć, kisić, dusić, gotować, a także jeść na surowo... Jej smak świetnie pasuje do pomidorów, cebuli, curry, kolendry, oregano... W ostatnim czasie okra pojawiła się na naszym rynku...

Składniki:)
  30 dkg okry,
    1 cebula,
    5 ząbków czosnku,
    5 małych papryczek, 
    2 łyżki oleju,
200 ml domowego przecieru pomidorowego,
      kawałek papryczki chili,
      sól, pieprz,



Na tłuszczu podsmażyłam cebulę i czosnek pokrojone w drobną kostkę... Okrę umyłam, odcięłam ogonki, przekroiłam na pół i wrzuciłam  na cebulę... Wlałam przecier pomidorowy i 1/3 szklanki wody... Wszystko wymieszałam i gotowałam aż okra lekko zmięknie... Wtedy wrzuciłam drobno pokrojone papryki, doprawiłam solą i pieprzem... Cechą charakterystyczną okry jest śluz, który sprawia, że danie się zagęszcza... Okrę podałam  z kaszą pęczak i udkami faszerowanymi kaszą jęczmienną i papryką... 






4 komentarze:

  1. Okrę widziałam w którymś markecie.
    Nie miałam odwagi aby się skusić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie słyszałam o takim warzywku !! Wygląda smakowicie !
    Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  3. A my od kilku lat próbujemy ją uprawiać w ogrodzie. Tylko raz udało się jej spróbować. W tym roku odpuszczamy. Nie pokochała naszego ogrodu niestety. Nie miałam szczęścia widzieć jej w sklepie. Jak tylko dojrzę od razu kupię. Bardzo nam smakowała. Pozdrawiam:):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super blog :) Ślinka cieknie :) zapraszam do zobaczenia
    www.coloseumblog.wordpress.com
    Pozdrawiam
    Paweł

    OdpowiedzUsuń