niedziela, 13 października 2019

Zupa krem z dyni z grzankami


Zupę z dyni można przygotować na wiele sposobów... Jesienią robię ją dosyć często... Jest pyszna, rozgrzewająca i co najważniejsze dostarcza do organizmu wiele witamin... Tym razem zrobiłam ja z grzankami...

Składniki:)
1 dynia Hokkaido ( około 1,20 kg)
1 pomidor,
1 cebula,
1 batat,
1 marchewka,
4 ząbki czosnku,
2 łyżki oleju,
1 łyżeczka papryki czerwonej słodkiej,
   kawałeczek papryczki chili,
   kawałeczek świeżego imbiru,
   sól, pieprz, zielenina,
   szczypta cukru brązowego,
   grzanki,


W garnku rozgrzewam olej, dodaję w kostkę pokrojoną cebulę, czosnek, ziemniak, pomidora, marchewkę i dynię... Mieszam aby nie przypaliły się warzywa... Po około 10 minutach wlewam 2 litry wody... Gotuję  do momentu aż warzywa będą miękkie... Dodaję sól, pieprz, słodką paprykę, chili oraz pokrojony imbir ... Teraz miksuję, dodaję szczyptę cukru i sprawdzam smak zupy... Wylewam na talerze, dodaję grzanki i zieleninę...







5 komentarzy:

  1. Pyszna, syta, jesienna zupka:)
    Ja jeszcze dosypuję curry:)
    Smacznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem wielką fanką zupy dyniowej.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie w domu nigdy nie jedzono dyni ani zupy z dyni. Jak w dorosłym życiu wypróbowałam jak smakuje dynia, to teraz na jesień dynie kupujemy w dużych ilościach i nawet mrożę. Zupę krem mogę jeść na okrągło a dynia pieczona z masłem i solą - mniam.

    OdpowiedzUsuń