wtorek, 24 października 2023

Makaron Pipe Rigate z mięsem mielonym, pomidorami i cukinią

 

Dobrze się składa, że oboje lubimy kuchnię włoską... Jest pełna smaku, aromatu i tradycji... Swoją popularność zawdzięcza głównie prostocie przyrządzania potraw i oczywiście szybkości... Makarony dosyć często goszczą w naszej kuchni... Tym razem przyrządziłam makaron Pipe Rigate z  drobiowym mięsem mielonym, cukinią, przesmażonymi pomidorami...

 Składniki:)

20 dkg makaronu Pipe Rigate,

30 dkg filetu z kurczaka,

  1 marchew,

  1 cebula,

  3 ząbki czosnku,

  1 mała cukinia,

  4 duże pomidory,

  3 łyżki oliwy E.V.

    sól, pieprz,

    kawałek papryczki chili (2 cm)

    kilka gałązek bazylii, 

   ser parmezan,

Filet z kurczaka pokroiłam na mniejsze kawałki, umieściłam w misce blendera i posiekałam na maleńkie kawałeczki... W naczyniu rozgrzałam 1 łyżkę oliwy i przesmażyłam zmielone mięso... Gdy było gotowe przełożyłam do miseczki... Pomidory nacięłam od spodu na krzyż i włożyłam do wrzątku... Po kilkunastu sekundach przełożyłam do naczynia z zimną wodą... Gdy były zimne obrałam ze skórki i pokroiłam w grubą kostkę... Do tego samego naczynia w którym smażyłam mięso, dałam 2 łyżki oliwy a gdy się rozgrzała, dodałam pokrojoną w drobną kostkę cebulę i czosnek  oraz marchew, startą na tarle o dużych oczkach... Po około 5-7 minutach dorzuciłam pokrojone pomidory i całość smażyłam, co jakiś czas mieszając aby się nie przypaliło... Cukinię pokroiłam w półplasterki i dorzuciłam do marchewki i pomidorów... Smażyłam dosłownie 5 minut... W międzyczasie ugotowałam wg. przepisu na opakowaniu makaron w osolonej wodzie... Wszystkie składniki połączyłam z sobą, tzn. do sosu pomidorowego dodałam przesmażone mięso mielone, makaron, posiekaną bazylię, doprawiłam sola i pieprzem, wi delikatnie wymieszałam... Danie rozłożyłam na talerze i posypałam startym parmezanem...


5 komentarzy:

  1. Chyba sobie zrobię z pieczarkami zamiast kurczaka, pewnie też będzie pyszne zwłaszcza, że dawno nie jadłam makaronu. Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam!
    Super, danie z makaronem. Jutro robię, zanim mój mężuś nie wyje ostatnich papryczek chili. Smacznego i pozdrawiam - Małgorzata N.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również bardzo lubię włoską kuchnię. Twoje danie wygląda bardzo smakowicie.:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Na Twoim głównym blogu nie publikują się moje komentarze, coś znowu dzieje się na bloggerze.:((

    OdpowiedzUsuń