sobota, 7 października 2023

Sałatka z melonem, rukolą, prosciutto

 

Ja nie wyobrażam sobie drugiego dania obiadowego bez warzyw, surówki czy sałatki... Dla mnie taki obiad były nie kompletny... Tym razem zrobiłam sałatkę z melonem, rukolą i prosciutto... Muszę przyznać, że mojemu Erykowi bardzo smakowała... Nie tylko ładnie prezentowała się w salaterce ale była wyjątkowo przepyszna...

Składniki:)

  1/2 niewielkiego melona,

  1/2 niewielkiej cebuli,

     1 opakowanie szynki prosciutto,

     2 garście rukoli,

     2 łyżki ziaren granatu,

   10 pomidorków koktajlowych,

     1 łyżka miodu,

     2 łyżki octu balsamicznego,

    3 łyżki oliwy E.V.  

    2 łyżeczki soku z cytryny,

     sól, pieprz,

 W salaterce rozłożyłam garść rukoli... Dodałam do niej  porwane prosciutto, cebulę pokrojoną w drobną kostkę oraz  melona pokrojonego w większą kostkę... Dorzuciłam połówki pomidorków koktajlowych, ziarna granatu,  oraz kolejną garść rukoli... W garnuszku wymieszałam oliwę, ocet balsamiczny, sok z cytryny, miód, dodałam sól i pieprz i dokładnie wszystko wymieszałam... Sałatkę polałam dresingiem... Podałam ją z roladką z kurczaka, domowymi szparagami konserwowymi oraz z pomidorem i oczywiście z kieliszkiem wspaniałego Prosecco...

1 komentarz:

  1. Treść przepisu na sałatkę to czysta poezja. Koniecznie muszę zrobić taka sałatkę według Twojego przepisu. Obiad jak zawsze przepięknie podany. Życzę smacznego i pozdrawiam - Małgorzata N.

    OdpowiedzUsuń