środa, 21 sierpnia 2024

Knedle z morelami i borówką amerykańską

 

Knedle to popularna nie tylko w Czechach czy Austrii ale i w naszym kraju potrawa mączna... Jest to danie sycące, pożywne i przede wszystkim przepyszne... Przynajmniej raz w roku robię knedle z morelami... Kilka dni temu udało mi się kupić dosłownie sześć dojrzałych moreli... Na dwie osoby sześć knedli to za mało, więc dodatkowe pięć kul zrobiłam z borówkami amerykańskimi...

  Składniki:)

    70 dkg  ziemniaków,

   15 dkg mąki pszennej,

     2 łyżki ziemniaczanej,

     2 nieduże jajka,

    6 moreli,

  15 dkg borówek amerykańskich,

    6 łyżeczek cukru brązowego,

    1 łyżeczka soli,

    2 łyżki masła,

    1 łyżka bułki tartej,

Ziemniaki obrałam i ugotowałam do miękkości... Przestudziłam i przecisnęłam przez praskę... Dodałam obydwie mąki, 2 jaja, zagniotłam i szybko wyrobiłam na jednolita masę... W przypadku klejenia się ciasta do rąk, dodaję trochę mąki...  Z ciasta uformowałam długi wałek i pokroiłam na 12 części...Z moreli wybieram pestkę a w jej miejsce daję pół łyżeczki cukru... Biorę 1 część ciasta  rozpłaszczam i w ciasto zawijam morelę, robiąc kulkę... Później morele zastępuję borówką i też z każdego ciasta robię kulkę... W garnku gotuję wodę, dodaję sól, zwiększam gaz i wrzucam knedle, gdy wypłyną, gotuję jeszcze przez około 3 minuty i odcedzam... W międzyczasie na patelni rozpuszczam masło i dodaję bułkę tartą aby się przyrumieniła i obtaczam w niej knedle...


3 komentarze:

  1. Witam.
    Muszę koniecznie znaleźć czas na zrobienie knedli. Twój przepis jest niezawodny.
    Ślinka leci na widok tych smakowitości. Smacznego - Małgorzata N.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh, muszę zrobić, bo jakoś nie umiem, ale z Twojego przepisu na pewno mi się uda! Pyszota!

    OdpowiedzUsuń