niedziela, 4 sierpnia 2024

Schab duszony z cebulką

 

Schab duszony to najprostszy pomysł na mięso wieprzowe... Praktycznie robi się sam... Nie wymaga tłuczenia, panierowania... Jest naprawdę pyszny, aromatyczny, kruchutki... Mięsko mieliśmy na niedzielny i poniedziałkowy obiad...

Składniki:)

  4 plastry schabu,

  2 nieduże cebule,

  2 ząbki czosnku,

  2 łyżki mąki pszennej, 

  3łyżki oleju,

  1 nieduże jabłko,

  1  kawałek suszonego prawdziwka,

  1 łyżeczka słodkiej papryki, 

     pół łyżeczki papryki ostrej,

     liść laurowy, kilka ziaren angielskiego ziela,

     sól i pieprz do smaku,

Schab umyłam, osuszyłam i ukroiłam cztery plastry... Doprawiłam solą, pieprzem i obtoczyłam w mące... Na patelni rozgrzałam olej i obsmażyłam kotlety z obu stron... Przełożyłam na talerz... Do pozostawionego oleju dodałam: przeciśnięty przez praskę czosnek, cebulę pokrojoną w piórka oraz jabłko starte na tarce o dużych oczkach... Dodałam obie papryki, pokruszonego prawdziwka oraz zioła...Wlałam szklankę wody i zagotowałam...  Do gotującego się sosu włożyłam obsmażone kotlety i dusiłam ponad godzinę...Tak by mięsko było miękkie...  Schab podałam z ziemniakami, gotowaną białą kapustą, ogórkiem małosolnym i mizerią... Obiad był naprawdę pyszny...


2 komentarze:

  1. Looks delicious! I also made pork chops, according to mom's instructions. Mom used to make breaded chops, and finally stewed them in a pot in broth.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam.
    Super danie ze schabu. Już dawno nie dusiłam schabu i muszę to koniecznie zrobić według Twojego przepisu. Jak zawsze estetycznie podane!!! Smacznego!!! Pozdrawiam - Małgorzata N.

    OdpowiedzUsuń