czwartek, 11 stycznia 2018

Zupa z ciecierzycy


W natłoku spraw i prac jakie miałam w tym tygodniu, zrobienie zupy z ciecierzycy było dobrym pomysłem... Na dodatek  jest szybka w wykonaniu, pożywna i aromatyczna... Jest rozgrzewająca i dlatego wspaniale smakuje jesienią i zimą...  Doskonale nadaje się na obiad jednogarnkowy... Dzisiaj wykorzystałam ciecierzycę z puszki więc obiad jedliśmy w niecałe 30 minut...

Składniki)
   1 puszka ciecierzycy,
   1 marchew,
   1 pietruszka,
1/2 czerwonej papryki,
   1 cebula,
   3 ząbki czosnku,
   1 słoiczek domowego przecieru pomidorowego,
   1 łyżeczka papryki w proszku wędzonej,
      kawałek papryczki chili,
   2 łyżki oleju,
      zielona pietruszka,
      sól, pieprz, kolendra mielona, tymianek,


Do garnka z rozgrzanym olejem wrzucam pokrojoną w drobna kostkę cebule i czosnek, w małe kawałeczki marchewkę i pietruszkę... Mieszam aby się nie przypaliły... W tym czasie gotuję  1 litr wody, którą wlewam do przesmażonych warzyw... Ciecierzycę wylewam na sito i przelewam  zimną wodą, następnie dodaję do gotujących się warzyw... Doprawiam solą, pieprzem, kolendrą i  tymiankiem... Dodaję słoiczek bardzo gęstego, domowego przecieru pomidorowego.. Dopiero teraz dodaję drobno pokrojoną papryczkę chili i  czerwoną paprykę... Gotuję 2 - 3 minuty... Posypuję zieloną pietruszką... Do zupy podaję pieczywo...


2 komentarze:

  1. Nigdy nie robiłam zupy z ciecierzycy.
    Muszę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupa z ciecierzycy - nigdy nie jadłam. Dzięki Tobie już w najbliższym czasie zjemy.

    OdpowiedzUsuń