sobota, 19 maja 2018

Kurczak duszony z ziemniakami i marchewką


Kurczak duszony z ziemniakami i marchewką to prawie cały obiad przyrządzony na dwa dni, w jednym naczyniu w ciągu 1 godziny i 10 minut...W jednym i drugim dniu  osobno gotowałam szparagi...
Składniki:)
80 dkg młodych ziemniaków,
  1 kurczak,
  8 młodych marchewek,
  5 ząbków czosnku,
  2 łyżki oleju,
  1 szklanka bulionu z drobiu,
  1 łyżeczka granulowanego czosnku,
     zielenina (może być pietruszka, koperek)
     sól, pieprz, 



Kurczaka oczyściłam z tłuszczu i skóry, podzieliłam na części, umyłam ,osuszyłam, posoliłam... Do rondla dałam olej i na rozgrzanym opiekałam kurczaka przez 20 minut... W tym czasie obrałam ziemniaki... Cebulę pokroiłam w piórka i dodałam do kurczaka... Po chwili dodałam ziemniaki i wlałam bulion... Gdy nie mam bulionu dodaję wodę... Po dziesięciu minutach dodałam obrane, pokrojone wzdłuż marchewki... Posoliłam, dodałam granulowany czosnek i dusiłam przez pół godziny aby ziemniaki były miękkie... Doprawiłam pieprzem... W czasie gdy dusił się kurczak z ziemniakami, ugotowałam białe szparagi... Szparagi podałam z przysmażoną bułką tartą...


1 komentarz:

  1. Ja tez takie robię tylko ja w rękawie.Daję pokrojone kartofle marchewkę w talarki troche zielonej cebulki i albo piersi z kurczaka albo skrzydelka albo nózki Wszystko z przyprawą do złocistego kurczaka do rekawa i piękę 60 minut w 200 C do tego surówka a kapusty pekinskiej z ogórkim zielonym i cebulką Obiad szybki i bardzo smaczny.

    OdpowiedzUsuń