piątek, 3 marca 2023

Sałatka z makreli wędzonej z ryżem

 

Makrela wędzona to ryba, która dosyć często wykorzystywana jest w mojej kuchni do kanapek, sałatek i  past... To jedyna ryba wędzona jaką jem... Makrela jest bogata w kwasy tłuszczowe wielonienasycone omega 3,  w składniki mineralne... Szczególnie ceniona ze względu na wysoką zawartość selenu... Tym razem zrobiłam sałatkę z dodatkiem ryżu...

Składniki:)

  1 makrela wędzona,

   2 jajka ugotowane na twardo,

  2 ogórki kiszone,

  1  szklanka ugotowanego ryżu,

  1 łyżka majonezu,

  2 szalotki,

  2 ząbki czosnku,

    ćwiartka papryki konserwowej,

    pieprz,


 Makrelę obraną ze skóry, ości i podzieliłam na małe kawałeczki i włożyłam do salaterki... Dołożyłam szklankę ryżu, który został z obiadu... Pokroiłam w drobna kostkę: jaja ugotowane na twardo, cebulkę szalotkę, ogórki kiszone, czosnek oraz paprykę konserwową... Wszystkie składniki połączyłam z sobą, dodałam majonez, doprawiłam pieprzem i dobrze  wymieszałam... Włożyłam do lodówki na godzinę aby smaki się przegryzły...

2 komentarze:

  1. Bardzo lubimy ryby. Z makreli wszelakie pasty są super smaczne. Wypróbuję Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Smacznie, bo moje smaki😊

    OdpowiedzUsuń