sobota, 11 marca 2023

Śledzie z ziołami prowansalskimi

 

Uwielbiamy śledzie pod każdą postacią i zawsze mamy w lodówce żelazny zapas... Tym razem zrobiłam z   ziołami prowansalskimi... Wyszły fantastyczne i nabrały fajnego posmaku...

Składniki:)

  5 płatów śledziowych ala matias,

  3 ząbki czosnku,

  2 łyżeczki  ziół prowansalskich,

  1 łyżeczka zmielonej kolendry,

  1 łyżeczka zmielonego, kolorowego pieprzu,

  3 łyżki octu winnego,

     olej do zalania śledzi,


Śledzie zalałam zimną wodą z dodatkiem octu winnego, minimum na 2 godziny... Wymoczone śledzie osuszyłam ręcznikiem papierowym i pokroiłam je na kawałki... W słoiku ułożyłam warstwę i przesypałam ją mieszanką z ziół, pieprzu i kolendry i tak postępować z każdą warstwą... Czosnek przecisnęłam przez praskę i wymieszałam z olejem... Takim sosem zalałam śledzie i odstawiłam do lodówki na 24 godziny, aby smaki się przegryzły... Śledzie podałam z marynowaną papryką i pieczarkami... Nam bardzo smakowały...

* Śledzie korzenne z dodatkiem czerwonej papryki *

* Śledzie z cebulką i żurawiną * 

* Śledzie korzenne *

* Śledzie po kaszubsku * 

* Śledzie z cebulką *

* Śledzie z sherry i wiśniówką * 

* Śledzie z olejem z cebulą *

* Śledzie z ogórkiem konserwowym * 

* Śledzie marynowane z czerwoną cebulą *

3 komentarze:

  1. Ja też uwielbiam śledzie. Takiej wersji jeszcze nie robiłam.
    Muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anne Hagman-Niilola13 marca 2023 13:33

    I could do that to myself. Our men don't eat it,-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nowy smak śledzi do wypróbowania. Chyba pojadę jutro po śledzie i będzie uczta.

    OdpowiedzUsuń