środa, 29 maja 2024

Sałatka z kuskusem

 

Często w naszej kuchni pojawia się kuskus jako zamiennik: ziemniaków, kaszy, ryżu, makaronu ... Tym razem zastąpił ziemniaki... Jest to produkt bogaty w składniki mineralne, takie jak wapń, magnez, żelazo, fosfor, cynk... Kuskus przynosi wiele korzyści dla zdrowia ponieważ jest bogaty w błonnik, który wpływa na pracę jelit i przyspiesza trawienie...

Składniki:)

   1 szklanka kuskusu,

   1 szklanka gorącego bulionu,

 10 zielonych oliwek,

 10 rzodkiewek, 

   5 suszonych pomidorów,

      pół szklanki zielonego groszku,

      pół czerwonej papryki,

   1 zielony ogórek,

    2 łyżki oleju z suszonych pomidorów,

    1 szalotka,

    2 ząbki czosnku,

      zielona pietruszka, mięta, szczypiorek,

      sól, pieprz ,

Szklankę kuskusu wsypałam do salaterki i zalałam gorącym bulionem... Przykryłam talerzem aby wchłonął bulion... Pokroiłam: paprykę, rzodkiewki, szalotkę, pomidory suszone, oliwki, obranego ze skórki ogórka oraz zieleninę... Mrożony groszek zielony gotowałam przez 5 minut, a później przelałam zimą wodą aby nie stracił koloru... Odsączony dodałam do kuskusu.. Czosnek przecisnęłam przez praskę, wlałam olej z pomidorów suszonych... Wszystko dokładnie wymieszałam, doprawiłam pieprzem... Sałatkę podałam z pomidorami i podudkami z kurczaka...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz