niedziela, 28 kwietnia 2019

Naleśniki z dżemem pomarańczowym


W piątek na obiad był dzień bezmięsny i zrobiłam naleśniki, chociaż w tym dniu nie obowiązywał post... Dosyć często robię na obiad naleśniki ponieważ oboje je bardzo lubimy... Tym razem były z dżemem pomarańczowym... Przypuszczam, że każdy ma swój sprawdzony przepis na naleśniki...

Składniki:)
   2 szklanki maki,
   2 szklanki wody mineralnej,
0,5 szklanki piwa,
   2 jaja,
      kilka kropel esencji pomarańczowej,
     szczypta soli,
     olej do smażenia,


Mieszam mikserem wszystkie składniki... Ciasto powinno spływać z łyżki, jednocześnie zostając na jej grzbiecie... Patelnię smarowałam olejem i smażyłam grubsze naleśniki... Dodatek piwa sprawia, że były puszyste... Posmarowałam dżemem  i udekorowałam świeżą, orzeźwiającą pomarańczą...


3 komentarze:

  1. Ahoj Lucia! Si to ty tá istá Lucia, ku ktorej chodievam na blog Szkielkiem, okiem i sercem? Len teraz som objavila tento tvoj blog. Budem mať čo pozerať, kým si ho celý pozriem.
    Pozdravujem! Daniela

    OdpowiedzUsuń