wtorek, 14 lutego 2023

Podudka z kurczaka w kokosowej panierce

 

Bardzo lubimy kurczaka w panierce jednak robimy go sporadycznie ponieważ takie danie nie należy do najbardziej dietetycznych... Tym razem do tartej bułki użyłam wiórków kokosowych... Podudka wyszły przepyszne, delikatne, soczyste, dosłownie rozpływały się w ustach...

Składniki:)

3 duże podudka z kurczaka,

2 jaja,

3 ząbki czosnku,

1 łyżeczka słodkiej papryki,

3 łyżki drobnego kokosu,

   pół łyżeczki imbiru,

   pół łyżeczki cayenne,

  sól,

  bułka tarta, olej do smażenia,


Podudka umyłam i rozcięłam wzdłuż kostki... Do miseczki wbiłam jaja, dodałam czosnek przeciśnięty przez praskę, paprykę słodką, cayenne, imbir, sól... Całość dobrze wymieszałam, włożyłam podudka z kurczaka i obtoczyłam je w roztrzepanym jajku... Drób marynował się około 1 godziny... W rondlu rozgrzałam olej... Na talerz wysypałam szklankę bułki tartej, dodałam kokos i całość dobrze wymieszałam... Podudka obtaczałam w bułce tartej u układałam na gorącym oleju... Opiekałam z obu stron na złoty kolor a później dusiłam pod przykryciem  około 40 minut... Po usmażeniu podudka ułożyłam na ręczniku papierowym aby odsączyć z tłuszczu, a później podałam je z surówką z kapusty kiszonej  z ziemniakami...


2 komentarze:

  1. Anne Hadman-Niilola17 lutego 2023 17:19

    That has to be done.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kokos w panierce - muszę wypróbować. Dawno nie robiłam mięsa z podudzia a jest takie smaczne. Kolejny pomysł na obiad mam gotowy. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń