niedziela, 5 lutego 2023

Sałatka z makaronem ryżowym


Sałatka makaronowa to danie niezwykle łatwe w wykonaniu, kolorowe, sycące i według mnie pyszne... Doskonale sprawdzi się na kolację, śniadanie, imprezę, grilla, czy do pracy... Można ją wykonać z różnych typów makaronów i różnych dodatków... Lubię makarony Barilla, więc do tej sałatki użyłam Risoni N°26...

Składniki:)

   1 szklanka makaronu ryżowego,

   1 puszka małej kukurydzy,

   5 suszonych pomidorów,

 10 rzodkiewek,

 10 dkg żółtego sera,

   1 szalotka,

   1 ogórek gruntowy,

   3 ząbki czosnku,

   3 łyżki majonezu,

     pół papryki konserwowej,

    sól, pieprz do smaku,

Makaron gotuję w lekko osolonej wodzie wg wskazówek producenta... Odcedzam na sicie, nie przelewam zimną wodą, przekładam do salaterki... Dodaję kukurydzę i drobno pokrojone: rzodkiewki, paprykę konserwową, pomidory suszone, cebulkę szalotkę oraz żółty ser... Do majonezu wyciskam czosnek, mieszam i sos dodaję do sałatki... Najczęściej doprawiam jedynie pieprzem ponieważ makaron, kukurydza, papryka, pomidory są solone więc sałatka nie wymaga już soli...

* Sałatka z makaronem Strozzapreti *

* Sałatka makaronem i brokułem *

* Sałatka makaronowa z brokułem * 

* Sałatka z makaronem ryżowym *


2 komentarze:

  1. Nie robiłam jeszcze sałatki z makaronem ryżowym. Muszę to nadrobić. Chyba zabiorę się za zrobienie sałatki.

    OdpowiedzUsuń