środa, 1 lutego 2023

Krokiety z mięsem

 

Krokiety z mięsem idealnie pasują do barszczu czerwonego lub do bulionu grzybowego... Ich przygotowanie jest dość czasochłonne, to jednak ich smak z pewnością nam to wynagrodzi... I chociaż je uwielbiamy, to robię  je raz na jakiś czas...

Składniki:) 

Naleśniki:)

  1 szklanka mąki typ  400, 450, 500,

  1 szklanka wody mineralnej,

  2 jaja,

  1 łyżka oleju,

   sól - około pół łyżeczki, 

Mięso do krokietów:)

400 g mięsa wieprzowego,

    1 marchew,

    1 pietruszka,

    1 cebula,

        pół selera,

       sól, pieprz,

       liść laurowy, angielskie ziele, 

Farsz:

       zmielone mięso z jarzynami,

    1 cebula,

    3 łyżki oleju,

    5 łyżek rosołu,  

       sól, pieprz,

   do panierowania i smażenia:

    2 jaja,

      bułka tarta,

      olej,

Miksuję wszystkie składniki na  ciasto naleśnikowe, które powinno mieć konsystencję rzadkiej śmietany... Jeżeli jest gęsta to dolewam troszkę wody, jeżeli rzadka to dodaję trochę mąki... Pozostawiam ciasto na około 30 min, żeby dojrzało... Na patelni rozgrzewam odrobinę oleju... Rozprowadzam na niej niewielką porcję ciasta naleśnikowego i smażę z obu stron... Usmażone naleśniki układam jeden na drugim aby nie ostygły...

Mięso gotowałam z jarzynami do miękkości... W międzyczasie 1 cebulę drobno pokrojoną, zrumieniłam na 3 łyżkach oleju... Ugotowane i ostudzone mięso i jarzyny zmieliłam w maszynce, dodałam podsmażoną cebulę, sól, pieprz, rosół i wszystko wymieszałam na gładką masę... Na każdy naleśnik wykładam po 1-2 łyżki farszu i zwijamy krokiety... W miseczce roztrzepałam jajka i w nich obtaczam krokiety, a następnie dawałam do bułce tartej... Smażyłam na patelni na rozgrzanym oleju, na rumiano z każdej strony...


2 komentarze:

  1. Anne Hagman-Niiola2 lutego 2023 13:49

    Hi Lucja-Maria!
    That's what I have to do.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ha, ha! Właśnie jedliśmy na obiad krokiety z barszczem. Widzę, że mamy smak na takie same dania. Smacznego!

    OdpowiedzUsuń